Veere zoekt energiecoaches

Wordt u onze nieuwe energiecoach?

Doet u graag iets nuttigs in uw vrije tijd? Vindt u het leuk om zelf iets te leren én om anderen wat bij te brengen? Of wilt u nieuwe mensen leren kennen? De gemeente Veere is in samenwerking met woningcorporaties en welzijnsorganisaties op zoek naar 12 vrijwilligers die energiecoach willen worden.

Wat doet een energiecoach?

Een energiecoach helpt medebewoners om hun energierekening beter te begrijpen én om energie te besparen met simpele tips en kleine maatregelen. De gesprekken zijn op afspraak en duren ongeveer een uur. Het gesprek dat u met uw medebewoners voert, is aan de hand van een vragenlijst. U krijgt ook een voorbeeldtas met energiebesparende producten mee om tijdens het gesprek te laten zien wat er allemaal mogelijk is.

Vrijwilligersvergoeding en gratis training

U kunt zelf aangeven hoeveel tijd per week u wil besteden aan gesprekken. Naast een gezellig team van medecoaches krijgt u €10 vrijwilligersvergoeding per gesprek. U hoeft nog niets te weten van energie en energiebesparing want daar krijgt u een gratis training voor. De training bestaat uit 3 trainingsdagen: 1, 8 en 15 februari van 10.30 tot 15.00 uur. We verwachten dat u na de training het geleerde ook in de praktijk brengt. Na 10 gesprekken mag u de voorbeeldtas t.w.v. ruim €180 houden.

Aanmelden

Heeft u vragen of wilt u zich direct aanmelden, neem contact op met Lisette van Heijst via e-mail: heijst@sme.nl